Samstag, 30. Mai 2009

Mir-Hossein Mousavi Film

عکس العمل دوستان بلاگر در باره فیلم تبلیغی میرحسین موسوی
و بخش پایانی فیلم تبلیغی میرحسین موسوی

---------------------------------------------------------------------
بخش پایانی فیلم تبلیغی میرحسین موسوی



-----------------------------------------------------------------
جناب مهندس، لطفا فکر نکنید که اینجا “مزرعه حیوانات” است
http://saharlar.wordpress.com

آقای موسوی عزیز سلام.
امسال سبز بودن یعنی امید. یعنی روزنی از نور که نویدبخش روزهای آفتابیست. من هم بسیار امیدوارم. به فردایی روشنتر به ثبات و امنیتی بهتر به آرامشی عمیقتر. من هم به فردا امیدوارم.
فیلم تبلیغاتی شما بسیار تاثیرگذار بود. ولی به عنوان کسی که تا اینجا امید به آینده برایم با حضور شما حتمی است، لازم میبینم حرفهایی بزنم. جناب موسوی، 4 سال پیش فردی را در صفحه تلویزیون دیدیم که سفره غذا ی ساده اش قلب میلیونها مردم ساده زیست را به آمدن مردی از جنس خودشان امیدوار کرد. ولی پس از این سالها ما مردم ایران از نمایش سفره غذای ساده متنفریم چرا که یادآور دروغهایی است که وعده راستین پنداشتیمشان. جناب مهندس، بر تن کردن لباس محلی حال دیگر معنایی جز دورویی ندارد. ما همان مردمیم و ترجیح میدهیم رییس جمهورمان به لباس خود باشد و به کار خود! راستی چگونه است که طرفداران شما گلچین میشوند؟ مگر مهم این نیست که دختران ایران زمین از شما حمایت میکنند؟ پس چرا در فیلم شما فقط دخترانی حاضر بودند که حجاب کامل داشتند و چه بسا چادری بودند؟ آیا این بدان معنا نیست که حضور دختران به زعم برخی بدحجاب را انکار میکنید؟ جناب مهندس ما 4 سال دروغهای آقای دکتر را شنیدیم و برملا کردیم. لطفا فکر نکنید که اینجا “مزرعه حیوانات” است!
------------------------------------------------------------------------
موسوی جان!" ما هم هستیم، ناامیدمان نکن"
http://jahaniran1376.persianblog.ir/

برداشت اولیه من از مستند تبلیغاتی موسوی این بود که هدف این فیلم طبقه آزادی خواه جامعه نبوده است و ظاهرا هدف اصلی این فیلم حمله به آرای محمود احمدی نژاد بوده است و شاید از این نظر موفق بوده است. اما هر چه بیشتر فکر می کنم می بینم که نباید خودمان را گول بزنیم. فیلم قبلی موسوی که پخش شد گفتیم که امیدواریم در فیلم بعدی اش، بخشی را هم به مطالبات سیاسی اختصاص بدهد اما متاسفانه در این فیلم هم سخنی از آزادی نبود.
استراتژی ستاد موسوی غلط است. نمی شود هم خدا را بخواهیم و هم خرما را. نمی شود انتظار داشته باشیم اصول گراترین لایه های جامعه به کسی را بدهند که آزادی خواهان و قشر روشنفکر هم به همان نفر رای بدهند. آقای موسوی خیلی چیزها در عالم سیاست مانعة الجمع است و باید انتخاب کرد. نمی توان انتظار داشته باشی که هم قشر اولترا مذهبی جامعه و هم آزادی خواه ترین لایه های جامعه همه از یک نفر حمایت کنند.

آقای موسوی! به جای سرمایه گذاری بیش از حد روی آرای هوادارن دو آتشه احمدی نژاد بخشی را هم صرف اطمینان بخشی به من و امثال من کن. آیا باید هواداران واقعی ای ات فدای کسانی بشوند که امید چندانی به حمایت آنها نیست؟


من به عنوان کسی که در این چند روز در بالاترین حمایت زیادی ار میر حسین داشته ام می گویم "آقای میر حسین اشتباه کردی."
نمی توانم بپذیرم در فیلم کاندیدای مورد نظرم فاضل لنکرانی پررنگ تر از خاتمی دیده بشود.
این همه هنرمند، اصلاح طلب،روزنامه نگار، دانشجو و روشنفکری که از موسوی حمایت می کنند در این فیلم کجا بودند؟
البته فکر می کنم سلیقه مجید مجیدی در این فیلم بر مجموعه دیدگاههای موسوی غلبه دارد. مجیدی از سخنان موسوی قطعاتی را که خودش دوست داشته انتخاب کرده است. مطمئنم که دیدگاه های موسوی از این چیزی که در فیلم به نمایش در آمد آزادی خواه تر است ولی مگر موسوی خود این فیلم را ندیده است؟ مگر مشاور ندارد؟ یعنی اینقدر ستاد موسوی بی در و پیکر است؟
موسوی جان، مرددم، مردد. تکلیفت را روشن کن "آیا ما هم هستیم؟آیا قبول داری که خیلی از هوادارانت خواسته های آزادی خواهانه دارند؟ پس ما کجای فیلم هایت هستیم؟"

آقای موسوی! هنوز هم فرصت داری

------------------------------------------------------------
فیلم تبلیغاتی میر حسین موسوی
http://shomantica.mihanblog.com

نویسنده: مهندس
فیلم تبلیغاتی مهندس موسوی جهت معرفی و یاد اوری فردی به نام میرحسی موسوی بود كه 20 سال پیش نخست وزیر بود و با توجه به شباهت هایی در فیلم میر حسن با احمدی نژاد به نظر من كارگردان فیلم موسوی ادم كمی نسیت(مجید مجیدی) كه بخواد یه جور تقلید كوركورانه كنه...در این فیلم به فقر ناامنی و عزت و اقتدار و عزت ایرانی به خوبی نشان داده شده بود


-----------------------------------------------------------------

آقای مهندس موسوی کجای این جکی که گفتی خنده دار بود.
یا کجای فیلم تبلیغاتی شما نشان داد که شما اصلاح
http://aria33.blogfa.com

دیدید بعضی جکها هستند که بعد از تعریف چون کسی نمی فهمه باید به کجای جک خندید باید بگی که این قسمت جک خنده دار بود.
من امشب فیلم تبلیغاتی مهندس موسوی رو دیدم هر چی با دقت گوش دادم یک جمله نه حتی یک کلمه ندیدم که نشون بده این آقا یک ذره بیشتر از احمدی نژاد اصلاح طلبه. با این شاهکار تبلیغاتی دیگه احمدی نژاد خیالش راحت شد که اون کسایی که دفعات قبل رای نمی دادند این دفعه هم رای نمیدن.
آخه یک آدم با شعور تو ستاد انتخاباتی این آقا نیست بفهمه برای اینکه احمدی نژاد انتخاب نشه اون ۲۰میلیونی که تو انتخابات قبلی رای ندادن رو باید تشویق کرد به رای دادن.
من که بعید می دونم با این فیلم تبلیغاتی ۲ میلیون نفر هم نظرشون برای شرکت در انتخابات عوض بشه.
به نظر من با این وضعیت باید به کروبی امید وار بود که شاید این کار رو بکنه.
واقعا برای خودم متاسفم که نماد اصلاح طلبی من باید میر حسین باشه

-----------------------------------------------------------------
میرحسین و مجیدی و یک مستند ارزشی
Saturday، May 30، 2009
http://www.madyariran.com

مستند میرحسین موسوی برخلاف انتظاری که می‌رفت (و شاید هم نه) فیلم مستند 30 دقیقه‌یی کسل‌کننده‌یی بود که بیش از همه چیز بر نگاه کارگردان ارزشی‌اش استوار شده بود. مجید مجیدی کارگردان ارزشی این فیلم گویا در ساخت این فیلم اختیارات زیادی داشته و بدون توجه به بسیاری مسائل آن را ساخته است. نبود خاتمی به عنوان بزرگ‌ترین شخصیت سیاسی حامی‌ی موسوی در این فیلم نمی‌تواند بی‌ربط به این مساله باشد.
در این فیلم هم‌چون مستند احمدی‌نژاد از استقبال‌های مردمی به عنوان یک حسن بزرگ استفاده شده بود و مردمان تحت فشار جامعه که موسوی در چند صحنه از آن‌ها با عنوان مشهور «مستضعفین» یاد کرد، به او توصیه‌هایی می‌کردند، که ایشان هم خب گوش می‌داند و پاسخ می‌گفتند.
موسوی در جایی از این مستند به صراحت گفت که ما باید به فضای ارزشی اوائل انقلاب بازگردیم، هدفی که می دانیم احمدی‌نژاد هم آن را در این چهار سال به کرات تکرار کرده بود. برای این منظور صحنه‌های زیادی در این فیلم وجود داشت که یادآور آن‌روزها و آن حال و هوا که گویا موسوی بسیار دوست‌اش می‌دارد، بود. یک سوم اول فیلم کاملا تحت تاثیر همین فضا بود و یاد و خاطره‌ی آیت‌الله خمینی و جبهه‌های جنگ بر همین اصل استوار بود. صحنه‌هایی که در دو سوم پایانی هم به کرات تکرار شد و می‌توات گفت که با همین روی‌کرد هم پایان یافت.
میرحسین در معدود صحنه‌هایی که از فضای ارزشی دوران انقلاب و یاد و خاطره‌ی "امام" دور شد، چندین بار مختلف به «سفره‌های کوچک» مردم اشاره کرد که دیگر کاندیداها هم با تعبیری دیگر همین کار را می‌کنند.
استفاده از سرودهای ملی هم برای استفاده از احساسات بود که همیشه و همه این کار را می‌کنند، گرچه موضوعی کلیشه‌یی نخ نما شده است. واقعیت این است که دیگر کسی به این سرودها رای نمی‌دهد، استفاده از سرودهایی هم‌چون "ای ایران" در سال 1388 دیگر کاربرد انتخاباتی ندارد. صدا و سیما هم این روزها برای دعوت مردم به انتخابات از این نوع سرودها که در طول سال یک‌بار هم پخش نمی‌کند، زیاد استفاده می‌کند.
در کل فیلم مستند میرحسین موسوی بسیار ناامید کننده بود، این را بسیاری از هواداران موسوی هم (حتا معتصبان‌شان) به نظر می‌رسد باید تایید کنند، واقعیت این است که تیم موسوی از فقدان یک مشاور رسانه‌یی خوب رنج می‌برد و حتا در این زمینه از احمدی‌نژاد هم عقب افتاده است. امیدوارم تیم رسانه‌یی کروبی که این روزها بسیار خوب عمل می‌کنند و تاکنون از این فرصت به به‌ترین نحو ممکن استفاده کرده‌اند، در فیلم تبلیغاتی‌شان کاری را که دیگران نکرده‌اند، انجام دهند. گر چه نشان داده‌اند که استفاده از این فرصت را به خوبی بلدند
.
-----------------------------------------------------------------

ضعف بزرگ فيلم ميرحسين: غايب بودن ميشل رهنورد
http://baejaazeh.blogspot.com

پیش از هرچیز، فیلم موسوی حضور یك كارگردان را نشان داد؛ كارگردانی كه بلد است از فن تدوین، حركت دوربین، حركت آهسته، تركیب تصاویری از نقاط مختلف با مضمونی مشترك استفاده كند. كه اين برخلاف فیلم احمدی‌نژاد بود كه به یك گزارش بی‌خاصیت از سفرهای استانی احمدی‌نژاد تبديل شده بود. فاصله فیلم تبلیغاتی احمدی‌نژاد با فیلم میرحسین، فاصله فیلمساز درجه چندمی مثل جواد شمقدری و كارگردان درجه یكی مثل مجید مجیدی است!
میرحسین بارها از اشكال‌های آمارهای ارائه شده و ضعف‌های اقتصادی و سیاسی دولت نهم گفت، اما یك جا ضربه‌ای اساسی به احمدی‌نژاد زد؛ جایی كه وسط سخنرانی او یك جانباز جلو آمد و او را دكتر خواند و موسوی پاسخ داد: "من دكتر نیستم و راستش از این عنوان‌ها می‌ترسم." كه اشاره‌اش به دكترهای قلابی كابینه احمدی‌نژاد بود!
در فیلم میرحسین بارها از از ایران و سرود ای ایران استفاده شد تا حس ملی گرایی رای دهندگان تحریك شود. اما بیش از آن، تركی حرف زدن او بود كه سبب شد توجه و احتمالا رای بسیاری از اهالی استان‌های آذری زبان به سمت او جلب شود.
اما بزرگ‌ترین ضعف فیلم موسوی یك نكته بود: چرا از سخنرانی های زهرا رهنورد در كنار میرحسین استفاده نشده بود؟ بزرگ ترین مزیت رقابتی میرحسین حضور همسری است كه سطح علمی و تحصیلیش نه ‌تنها از همه همسران كاندیداها، بلكه از همه همسران رئیس‌ جمهورهای ایران تاكنون بالاتر بوده است. این برگ برنده را مجیدی خوب ندیده بود. درحالی كه در فرانسه زهرا رهنورد را با ميشل اوباما مقايسه می‌كنند، خودمان نبايد از اين قابليت غافل بمانيم.
مثل مورد رهنورد، مجيدی در زمينه نمایش دختران جوان نيز دست به عصا رفته بود. اینجاست كه باید پرسید وقتی احمدی‌نژاد اصول‌گرا به این راحتی از چهره‌های بی‌حجابی كه برای دیدارش گریه می كنند استفاده می‌كند، چرا در فیلم موسوی نباید این اتفاق رخ دهد؟

-----------------------------------------------------------------
آغاز واکنش مثبت مردم به اولین فیلم تبلیغاتی میرحسین موسوی
حضور پر رنگ خاتمی در فیلم دوم
http://www.yaarinews.ir

یاری: دقایقی پس از پخش اولین فیلم تبلیغاتی میرحسین موسوی به کارگردانی مجید مجیدی، موجی از واکنش مثبت به این فیلم در شبکه های اجتماعی اینترنتی،پیامک ها و گپ وگفت های خانوادگی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاری،این فیلم که روایتی است از دیدگاههای میرحسین موسوی از زمان نخست وزیری اش تا به امروز و مروری بر آرمانهای انقلاب از دیروز تا امروز و نگاهی به نتایج تغییر عملکردها و رویه ها، مخاطب فارغ از القای احساسات مقطعی وادار به تفکر در مورد دیروز و امروز ایران و دستاوردهای اعلامی از سوی مسولان دولتی می کند.

گفتنی است دومین فیلم تبلیغاتی میرحسین به کارگردانی احمدرضا درویش 18 خردادماه از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و در این فیلم سید محمد خاتمی، مرد اول کمپین میرحسین موسوی و رهبر اصلاحات حضور پر رنگ تری دارد

-----------------------------------------------------------------
میرحسین! تو آن شاه کلمه را گفتی
http://mmoeeni.blogspot.com

میرحسین عزیز! امشب در آن فیلمی که بوی بچه های اسمان و رنگ خدا می داد، تو آن شاه کلمه را گفتی، گرفتاری ما را شناخته ای؛ "جامعه سوداگر". گفتی سوداگری الان تا به آن جا رسیده که حتی برای خریدن رای نماینده پنج میلیون پیشکش اش می کنند؛ این همان خشم بر جامعه ضداخلاقی است. از حس معصومیت سالهاست دور شده ایم. طعم دروغ وتوهین و تهمت و تمسخر وبی تابی را حس می کنیم در لحظه لحظه عمرمان، می شنویم و می گوییم و بروز می دهیم؛ سودای پاکی فرونهاده ایم؛ سالهای سال است. خوشحالم که قرار نگذاشتی برایمان قهرمان باشی و نامت را بفرستی توی تاریخ، قرار نگذاشتی دنیا را اداره کنی. قرار نگذاشتی که با ملتی مالامال از خائن روبرو باشی. چشم هایم تر شد وقتی آن رزمنده فریاد می زد برای یاد روزی که پابرهنه جبهه جنگ را گز کردی ... چقدر دلمان لک زده بود که کسی پاکدست و پاک سینه، گره کارمان را نشان دهد. کاش باشی؛ برای پاشیدن بذر حس مبارکی که سوداگری را منزوی کند. بگذار بگویند موسوی کجا و اصلاحات کجا، موسوی کجا و اصولگرایی کجا؛ و تازه مگر تاختن بر سوداگری، در هر لباس و مقام و رنگی، سخت ترین اصلاحگری برای حفظ اصول انسانی نیست؟ ... درود بر راه و جان پاکت
-----------------------------------------------------------------

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

با نوشتن نظرات خود ما را راهنمایی کنید.
بخاطر نوشتن نظرتان ممنون