Sonntag, 14. Juni 2009

Iran's election Ticker

اگه این کودتا نیست, پس چیه
شنبه سیاه ملت ایران
روز تحقق کودتای رهبری و سپاه پاسداران
و روز تحقیر آراء مردم ایران بود


پس از کورسوی امیدی که تا دیروز – آدینه در دلهای لرزان ایرانیان برای باز گرداندن اندکی از اعتبار و آبروی کشور ایران از طریق صندوق های رای دیده می شد، و نظر به ناامید شدن همه امیدها، اکنون این پرسش مطرح است که آیا منطقه بزودی آبستن حوداث خطرناکی خواهد بود؟!

احتمال تحرکات امنیتی از سوی کودتاگران در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل و منطقه خاورمیانه، در پی کودتای 24 ساعت اخیر ایران بعید دانسته نشده است و این در حالی است که ملت ایران در بهت و حیرت و ناباوری بزرگی فرو رفته است.

در نتیجه کودتای رهبر و سپاه پاسداران احمدی نژاد در مقام ریاست جمهوری ایران ابقا شده است اما نامزدها و مهمتر از آنها، مردم این کودتا را برنمی تابند و صدای اعتراض تهران و شهرهای دیگر ایران را در برگرفته است.
----------------------------------------

عنوانهای شماری از گزارشهای خبری

* کشور ایران امروز یکی از بحرانی ترین و حساس ترین روزهای تاریخ خود را می گذراند. تقلب و جعلیات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، و این ادعای حاکمیت افراطی که محمود احمدی نژاد حائز بیش از 65 درصد آراء مردم ایران شده است، به کودتای رهبر و فرماندهی سپاه پاسداران تلقی شده است.

* در حالیکه بیش از 80 درصد از مردم ایران و ایرانیان خارج، نه از حب علی که از بغض معاویه دیروز به پای صندوقهای رای رفتند تا فردی را که موجب لکه ننگ برای نام و اعتبار کشور ملت ایران شده، از مسند قوه اجرائی دور کنند، رهبر نظام و فرماندهی سپاه پاسداران در یک کودتا، مدعی هستند که احمدی نژاد برنده قاطع انتخابات بوده است.

* هرچند تا بعدازظهر امروز رقیبان احمدی نژاد- بویژه آقای میرحسن موسوی به رسیدگی آیت الله خامنه ای به شکایات امیدوار بودند، اما آیت الله علی خامنه ای در ساعت 4 بعدازظهر تهران، آب پاکی را به روی دست همگان ریخت و اعلام کرد، انتخابات صادقانه و امین بوده، و احمدی نژاد پیروز است، و هشدار داد که همگان باید با رئیس جمهوری برگزیده همکاری کنند.

* کودتای سپاه پاسداران و رهبری جمهوری اسلامی ایران، و تحقیر رای مردم ایران ملت ایران را سوگوار کرده و در بهت عمیقی فرو برده است.


* سازمان اسلام گرای حماس، سازمان تروریستی حزب الله لبنان، و هوگوچاوز رئیس جمهوری ونزوئلا تنها عواملی در جهان هستند که از نخستین ساعات بامداد امروز، به شادمانی گسترده از پیروزی یار همیشگی و دست و دلباز مالی خود زبان گشودند.

* سازمان تروریستی حماس در غزه با صدور بیانیه ای مدعی شد که ملت ایران با ابقای احمدی نژاد، به راه مقاومت حماس رای داد و حماس را تقویت کرده است.

* هوگوچاوز رئیس جمهوری ونزوئلا نخستین رهبر کشوری در جهان بود که در تماس تلفنی با احمدی نژاد، پیروزی او را شادباش گفت. چاوز صبح دیروز نیز حتی در بامداد رای گیری ابراز اطمینان کرده بود که یار غارش چهار سال دیگر در مقام خود می ماند. حسن نصرالله و بشار اسد نیز به احمدی نژاد تبریک گفتند.

* آقای ژیرینفسکی سیاستمدار افراطی روس که کارهای جنون آمیز او در جهان پرآوازه است با تبریک "پیروزی محمود احمدی نژاد" گفت: این، انتخاب صحیح است.

* صادق محصولی، وزیر کشور جمهوری اسلامی امروز اعلام کرد محمود احمدی نژاد با کسب 62.63 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده است.

* درنخستین ساعات شمارش آرا که نشانه های کودتا تقویت می شد، آقای میر حسین موسوی نامه ای به رهبری نوشت اما جوابی نگرفت. آقای موسوی دیشب گفت: «برساس شواهد و قراین ما خود را پیروز قطعی میدان می دانیم و امیدواریم که همه تسلیم اراده مردم شویم».

* آقای میرحسین موسوی امروز نیز نتایج اعلام شده از سوی دولت را "شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما" نامید و نوشت:«... به افشای رازهای پشت سر این روند پر مخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد...مردم از کسانی که با تقلب روی کار بیایند، تمکین نخواهند کرد... خائنین به آرا مردم ابائی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود».

* حجت الاسلام مهدی کروبی امروز در بیانیه خود نوشت: اتفاقی که رخ داده، یک سوگواری ملی برای کشور و ملت ایران است...نتایج انتخابات مضحک و شگفت است. در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکری دیگری کرد...حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد...این تازه اول داستان است».

* خبرگزاری ها و سایت های دولتی پیش از شمارش آرا و در حالی که رای گیری هنوز در بسیاری از نقاط کشور ادامه داشت، از "پیروزی قاطعانه محمود احمدی نژاد خبر داده و حتی تعداد و درصد آرای وی و میرحسین موسوی را نیز اعلام کردند!

* سخنگوی شورای نگهبان گفت میزان مشارکت مردم در انتخابات طی 30 سال گذشته بیسابقه بوده و این حضور از مرز 82 درصد گذشته است. با مشارکت 82 درصد مردم در انتخابات، بالاترین رکورد مشارکت سیاسی مردم طی سالهای پس از انقلاب، پس از همه پرسی بوده است.

* دولت مدعی است که احمدی نژاد صدرنشین مردم محروم و رنج دیده سیستان و بلوچستان شد، و نیز مدعی است که حتی درشهرهای زادگاه نامزدهای دیگر و نیز درسراسر کشورهای خارجی احمدی نژاد رای اکثریت را بدست آورده است! در یک تحقیر وخیم، ادعا شده که آقای کروبی کمتر از یک درصد آرا را بدست آورده است.

* محمد کاظم انبارلوئی دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: موسوی بداند که ایران فقط تهران نیست و تهران هم فقط شمال شهر نیست در این انتخابات همه ملت پای صندوق های رای آمدند و هر ایرانی یک رای داشت، و رای کسی که در سعادت آباد تهران رای داد و با کسی که در «بشاگرد» رای داد هیچ فرقی ندارد.

* آقای خامنه ای دربیانیه ای در ساعت 4 بعد از ظهر تهران مدعی شد که انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد نتیجه «یک روند صادقانه و امین» بوده است. آقای خامنه ای انتخاب مجدد احمدی نژاد را «جشن واقعی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را یک موفقیت بزرگ» نامید. آقای خامنه ای گفت: «انتخاب مجدد احمدی نژاد به پیشرفت و تقویت امنیت کشور کمک خواهد کرد».

* آیت الله خامنه ای افزود: «مشارکت بیش از هشتاد درصدی مردم و رای 24 میلیونی به رئیس جمهوری منتخب، یک جشن واقعی است که دشمنان در تلاشند با تحریکات بدخواهانه، شیرینی آن را در کام ملت ایران تلخ کنند بنابراین آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز باید کاملا هوشیار باشند و هواداران نامزد منتخب و دیگر نامزدهای محترم از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند.»

* تمامی سپاه پاسداران و نیروهای بسیج به فرمان فرماندهی کل قوا آیت الله علی خامنه ای به حالت آماده باش کامل درآمده اند. در حالی که فضای تهران، و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک ایران بشدت ملتهب است، صدها هزار نیروی مسلح مجهز به باتوم در نقاط حساس- بویژه در پایتخت، و شهرهای بزرگ ایران، و بویژه استانهای آذری زبان مستقر شده اند. احتمال دستگیری نزدیک ترین افراد دستیار آقای میرحسین موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی مطرح شده است. دیشب گفته شده بود دو نفر از دستیاران ارشد آقای موسوی، آقایان محسن امین زاده و مصطفی تاج زاده دستگیر شده اند اما بعدا این خبر رد شد. سرتیپ انتظامی رادان جانشین فرماندهی نیروهای انتظامی هشدار داد که نیروهای پلیس، به توصیف وی، «با قدرت در صحنه حضور دارند و با هرگونه تجمع برخورد خواهند کرد».

* نیروی بسیج امروز دریک بیانیه نوشت: «بدون شک این پیروزی بزرگ، مرهون راهبری ها، هدایت ها و رهنمودهای حکیمانه مقام رهبری است.»بدین ترتیب، بسیج عملا تایید می کند که از آیت الله خامنه ای دستورات لازم را برای جعلیات گرفته بود.

* خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران پیشگام یک کودتا علیه خاندان رفسنجانی و آقای محمد خاتمی است. این خبرگزاری امروز نوشت: 22 خرداد را باید "انقلاب سوم" مردم ایران دانست، یک جراحی بزرگ آغاز می شود تا کالبد نظام را از آفات فساد، تبعیض، ویژه خواری و بی عدالتی پاک نمایند. حضور امروز آقایان کروبی، موسوی و رضائی و محمد خاتمی درخانه آقای رفسنجانی از سوی خبرگزاری فارس این گونه تلقی شد که این خانه به کانون هدایت آشوبها تبدیل شده است. در طول سراسر امروز رایزنی های مشترک آقایان کروبی، موسوی و رضائی با حجج اسلام محمد خاتمی وعلی اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان بوده است.

* احمدی نژاد امشب در تلویزیون سخنرانی می کند، وا فردا- یکشنبه، نیز یک کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی برگزار می کند.

* امروز در میدان فاطمی صدای شلیک تیر شنیده شد. شدیدترین خشونت ها با مردم درتهران و بسیاری دیگر از شهرها در جریان است. نیروهای انتظامی امروز همه راههای منتهی به وزارت کشور را بستند و وزارت کشور امروز اصولا به ناگهان تعطیل شد.

*********************************************

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

با نوشتن نظرات خود ما را راهنمایی کنید.
بخاطر نوشتن نظرتان ممنون